Carsharing w Polsce zyskuje na popularności. To zasługa młodego pokolenia

Z najnowszego raportu Czas wynajmu aut opublikowanego przez Santander Consumer Multirent wynika, że co piąty Polak korzysta z usług wynajmu samochodów do celów prywatnych. Oznacza to, że coraz więcej osób docenia korzyści wynikające z korzystania z usługi, która zapewnia większy wybór modeli i marek samochodów, możliwość dopasowania pojazdu do konkretnych potrzeb czy brak konieczności zajmowania się formalnościami związaną z posiadaniem własnego auta.
Nowe pokolenie klientów
Znana marka carsharingu w Polsce – Traficar – przedstawiła dane, które wyraźnie pokazują wzrost zainteresowania usługą. Polscy użytkownicy marki korzystają z aplikacji o 15 proc. częściej niż w poprzednim roku. Jeden z liderów współdzielonej mobilności zanotował również 98 proc. wzrost liczby nowych rejestracji w porównaniu do tego samego okresu w 2022 roku.
– Obecnie na rynek wchodzi pokolenie konsumentów, które nie rozważa kupna własnego samochodu, ale preferuje korzystanie z usług współdzielenia pojazdów. Ta zmiana perspektywy znacząco wpływa na charakter rozwoju carsharingu, wskazując, że nie jest to jedynie przelotny trend, ale realna przyszłość miejskiej mobilności. Aby odpowiedzieć na tę potrzebę, nasza flota urosła w ciągu roku o 16 proc. we wszystkich miastach, w których jesteśmy dostępni. Spodziewamy się kolejnych wzrostów w drugiej połowie roku – mówi Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny marki Traficar.
Więcej krótkich tras
Dane z raportu Santander Consumer Multirent pokazują, że aż 16 proc. kierowców, którzy decydują się na wynajem samochodu, regularnie korzysta z tej możliwości jako alternatywy dla posiadania własnego pojazdu lub podróżowania taksówkami oraz komunikacją miejską. Dane Traficar również potwierdzają ten trend wśród swoich użytkowników, których średnia długość pokonywanej trasy jest nieznacznie krótsza niż w poprzednich latach. Wskazuje to na zwiększenie liczby krótszych przejazdów na terenach miast.